Tunnit

 TUNTIEN SISÄLLÖT 

Avaava aamutreeni

Aamun avaustunti on kestoltaan vain 25 minuuttia. Tunnin avulla saadaan silmät auki ja kroppa hereille tulevaa treenipäivää varten.

Ohjaaja: Tiina Hämäläinen

RVP

Reidet, vatsalihakset ja pakarat HUOMIO! Emmin treenissä keskitytään lihaskuntoharjoitteisiin oman kehonpainon avulla. Reippaan ohjaajan energinen tyyli ei jätä ketään kylmäksi. Eikä muuten jätä tunnin tehokas sisältökään!

Ohjaaja : Emmi Prykäri

JammaJamma

JammaJamma on hauska ja tehokas tanssillinen tunti, jonne uskaltautuu mukaan milloin tahansa. Tunnilla nautitaan monipuolisesta musiikista ja tanssitaan eri musiikkityylien inspiroimien liikkeiden ja fiiliksen mukaan. Jokainen tanssii omalla tasollaan, joten ei ole väliä vaikka olisit vasta-alkaja. JammaJamma saa sinut ihastumaan tanssin maailmaan ja antaa iloista energiaa koko viikoksi.

Ohjaaja: Maija Tenkanen

LesMills BodyCombat

BodyCombat on nopeatempoinen ja tehokas tunti, jossa yhdistellään tekniikoita erilaisista itsepuolustuslajeista kuten nyrkkeilystä, karatesta, chi’stä, taekwondosta ja potkunyrkkeilystä. Tunnit koostuvat erilaisista sarjoista, jotka kestävät aina yhden vauhdikkaan ja mukaansa tempaavan kappaleen verran.

Ohjaaja: Maija Tenkanen

Drumming

Tiinan uusin tuntikokonaisuus on Drumming! Tanssillisella tunnilla jokaisella osallistujalla on rumpukapulat käsissään. Hauska ja helppo tunti haastaa rytmitajusi (vaikket sitä omistaisikaan) :)

Ohjaaja: Tiina Hämäläinen

Kehonhuolto

Saritan kehonhuoltotunnilla opit käyttämään kehonhuoltorullaa, krapaa ja faskiapalloa. Näiden avulla pääset ”avaamaan” ja poistamaan jumeja sekä kuona-ainekertymiä. Lopputuloksena kehosi on liikkuvampi, kivuttomampi ja vältyt arjessasi paremmin venähdyksiltä, jumeilta yms. Tunnilla ei ehditä käsittelemään koko kehoa, mutta saat arvokkaita ja toimia oppeja, joita pystyt käyttämään myös kehosi muihin osiin.

Etkö siis tiedä vielä,

– miten saat tehokkaasti, helposti ja hyvin tuloksin huollettua kehosi?

– milloin käytät mitäkin välinettä ja tekniikkaa sekä kuinka kovaa käsittely kuuluu tehdä?

Tule mukaan oppimaan!

Ohjaaja: Sarita Virén

Circuit

Kuntosalicircuit on lihaskuntotunti jossa kehität lihaskuntoa ja saat sykkeet koholle ja huomaat treenissä vauhdin hirmun kuin vuoristoradassa.

Ohjaaja: Emmi Prykäri

Dance

DANCE on Tiinan oma tuntikonsepti. Tunnilla mennään teemasta toiseen; hiphop batleista kauniiseen balettiin. Tunti sopii vaikeustasoltaan kaikille, myös aloittelijoille eli älä epäröi, vaan tule viettämään hauska bilehetki Tiinan Dance -tunnille!

Ohjaaja: Tiina Hämäläinen

Armybic

Armybic-tunnilla haastat itsesi perusliikkeillä ja painotangolla pumppaaviin liikkeisiin. Pääset kenties taistelun makuun.

Ohjaaja: Emmi Prykäri

TEHO45

TEHO45-tunnilla pääset haastamaan itsesi tehokkaalla intervallitreenillä! Tunnilla tehdään yksinkertaisia, mutta tehokkaita liikkeitä, vastuksena vain oman kehon paino. Sopii kaikille eli just sulle.

Ohjaaja: Henriina Hautala

Pilates

Rauhallinen tunti, joka kehittää voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta. Tunnilla keskitytään mm. ryhtiin, kehonhahmotukseen, tasapainoon ja hengitykseen. Pilatesliikkeet vahvistavat koko kehoa, mutta kohdistuvat erityisesti keskivartalon syviin lihaksiin.

 Ohjaaja: Maija Tenkanen

Mindfulness

Tule tutustumaan tietoiseen läsnäoloon ja pysähtymään itsesi äärelle. Tunnilla tehdään läsnäoloharjoituksia ja kuulet tietoisen läsnäolon menetelmästä.  Tunti sopii kaikille, jotka haluavat oppia elämään paremmin tässä hetkessä ja parantamaan keskittymiskykyään.

Tietoinen hyväksyvä läsnäolo eli mindfulness tarkoittaa tämän hetkisen kokemuksen tietoista havainnointia ja hyväksymistä. Jokaisella meillä on sisäänrakennettuna taito olla läsnä, mutta se on saattanut hautautua kiireen ja jatkuvan tekemisen alle. Läsnäolotaitoja voi opetella, ja tietoisen läsnäolon harjoitukset ovat erinomainen väline tutustua itseensä paremmin ja oppia olemaan rauhassa tässä hetkessä. Mindfulness-harjoitukset ovat kehon ja mielen harjoituksia, ja ne sopivat kaikille.
Mindfulnessin harjoittamisen on todennettu mm. parantavan keskittymiskykyä, vuorovaikutustaitoja ja itsetuntoa, auttavan stressinhallinnassa, kehittävän tunneälyä, muistia, luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä, sekä lisäävän positiivisia tuntemuksia ja hyvinvointia.

Ohjaaja: Hanna-Maria Lehtonen

Tanssiksi

Tanssiksi on helppo ja hauska tanssiliikuntamuoto, jossa liikutaan mukaansa tempaavien tuttujen tanssirytmien tahdissa ja jossa samalla opitaan eri tanssilajien perusaskeleet ja lajinomainen liikkuminen.Tanssiksi-tunnilla tavoite on kehittää ja ylläpitää fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista kuntoa tanssimalla. Tämä toteutuu pitämällä askelikot ja tanssisarjat riittävän yksinkertaisina. Kaikilla tunneilla työskennellään tehokkaalla rasvanpolttosykkeellä ja sykettä voi itse säädellä lisäämällä tai löysäämällä tehoja ohjaajan ohjeiden mukaan.Tunneilla soi sekä latinalaismusiikki, swingpohjainen musiikki ja kotoinen lavatanssimusiikki. Laji ei vaadi aikaisempaa osaamista tanssista. Tunneilla tanssitaidot kehittyvät huomaamatta ja opituista asioista on iloa myös paritanssissa.

Ohjaaja: Mari Tättäläinen

Step

Pakaroiden tehotreeni! Step-lautojen kanssa toteutettava treeni vie teemasta toiseen; 90–luvulta lattarimusaan ja hevistä jazziin. Tunnin aikana askellus- ja lihaskunto-osuudet vaihtelevat tehden tunnista erittäin tehokkaan.

Ohjaaja: Tiina Hämäläinen

Mind&Body

Tämä tunti on täydellinen treenipäivän lopetus. Pilatesta, joogaa, kehonhallintaa ja venyttelyä yhdistelevä tunti sopii kaikille. Mukaan tunnille kannattaa napata pitkähihainen ja ehkä jopa villasukat.

Ohjaaja: Tiina Hämäläinen